Logo na reklamnom predmete je investícia, nie výdavok

Zverejnený

Všetkým by sa nám páčilo, ak by nám pečené holuby padali rovno do huby. Samozrejme, obrazne povedané, lebo taký padajúci pečený holub môže nabrať celkom slušnú kinetickú energiu, ktorá by pri kontakte s našou krehkou čeľusťou mohla spôsobiť celkom nepríjemné následky. Nie, nejdem vám predávať zázračné recepty na reziduálny príjem, MLM-ko, ani nabádať na investovanie do dažďovej vody a jej prepravy na Saharu :) V podstate sa ideme porozprávať o zisku a ako s ním súvisí logo resp. značka, pretože aj vaše logo vám môže zarábať.

Zisk

Wikipédia definuje zisk takto: "Zisk je vo všeobecnosti kladný, spravidla hmotný, úžitok z niečoho (opak straty); v ekonómii je to všeobecne kladný rozdiel medzi kladnými a zápornými veličinami (spravidla sa označujú ako príjmy [či výnosy] a náklady) za isté obdobie."

Na to, aby ste vytvorili zisk, teda potrebujete tovar, alebo službu, za ktorú vám niekto zaplatí a vy na vykonanie služby, alebo za výrobu tovaru, utratíte menej prostriedkov. Hurá, je to pomerne jednoduchá rovnica, ale iba na prvý pohľad. Niekedy sa totiž stane, že máte tovar, ktorý viete vyrobiť rentabilne, ale nekupuje ho dostatočný počet ľudí, alebo poskytujete službu o ktorej nikto nevie. 

Marketing

Aby sa o vašich službách a produktoch dozvedeli ľudia, potrebujete ich o tom informovať. Na informovanie o vlastnostiach (tých dobrých) výrobku slúži reklama. Tu sa dostávame k tomu, že reklama stojí peniaze, ktorých v začiatkoch podnikania nie je práve veľa. Presnejšie, peňazí nie je nikdy dosť :) Preto si treba veľmi dobre premyslieť do akej reklamy investovať a koľko. Vždy treba mať na vedomí, že peniaze vložené do reklamy by nemali byť výdavkom, ale investíciou.

Akú reklamu zvoliť?

Budete sa diviť, ale odpoveď je veľmi jednoduchá. Zvoľte si taký druh reklamy, ktorý zabezpečí, aby ste boli viditeľný tam, kde je vaša cieľová skupina. To je absolútna mantra. Informovať o vašich službách ľudí, ktorí o ne nemajú záujem, alebo snažiť sa prezentovať váš produkt ľuďom, ktorí na neho nemajú prostriedky, je zúfalo zbytočné a reklama bude pre vás naozaj len výdavok.

Online

Nachádzajú sa vaši potencionálni zákazníci na konkrétnych internetových stránkach, spája ich nejaká téma? Určite investujte do online reklamy. Možnosti cielenia reklamy sú pomerne široké a s pomocou reklamy cez AdWords, Sklik, Facebook, Instagram, či momentálne už aj cez Tiktok, si svoju cieľovú skupinu viete veľmi presne zacieliť. 

Reálny svet

Keďže ešte stále netrávime zďaleka všetok čas za obrazovkami počítačov a mobilov a zo svojich domov vychádzame za zábavou a povinnosťami (ak teda nie je práve karanténa), zamyslite sa aj nad tým, kde sa fyzicky nachádzajú vaši zákazníci. Určite im chcete byť na očiach a pripomenúť sa im vašim logom, či sloganom. Na výber je skoro nekonečné množstvo reklamných predmetov, ktoré nenútene zapadnú do prirodzeného prostredia vašej cieľovej skupiny. Obrovskou výhodou reklamných predmetov je, že sa jedná o jednorázovú investíciu na pomerne dlhý čas. Akonáhle rozdistribujete tašky, perá, lopty, USBčka, kalendáre, reklamné predmety si začnú plniť svoju funkciu dlhodobo. Vždy majte na pamäti to, aby bol reklamný predmet užitočný, zabezpečíte tým to, aby bol aj používaný, vaša značka bola spájaná s pozitívnym pocitom a vaše logo bude prostredníctvom reklamných predmetov privádzať starých, ale aj nových zákazníkov.

 

Príklady vhodného výberu reklamných predmetov:

Vinotéka: Pribaľte svojim zákazníkom do objednávky zátku na fľašu. Určite si na vás spomenú vždy pri každej novej fľaši.

Kaderníčka/barbier: Darujte zákazníkom vhodný hrebeň. 

Autoservis: Kalendár s peknými autami pre obchodných partnerov a pre zákazníkov handrička na okná, alebo aj protišmyková podložka, či slnečná clona.

Fitness: Športová fľaša, fit náramok.

Cykloshop: Držiak na mobil, či malá praktická sada náradia.

IT firma: Príslušenstvo k PC. Myška, podložka pod myš, bezdrôtové nabíjačky, powerbanky.

Ukážte svoje LOGO tam, kde sú vaši zákazníci!

Autor článku:

Vladimir Kmec

Online marketing manažér

Každý týždeň pripravuje v spolupráci s obchodníkmi zaujímavý newsletter, nahráva podcasty, píše blogy a premýšľa nad tým, ako posunúť Sketch ešte ďalej v online svete. Má skúsenosti s PPC, grafikou, písaním, ale aj s hudbou.