Pracovné oblečenie ako benefit aj nevyhnutnosť

Zverejnený

Určite si aj vy viete predstaviť pracovné pozície, kde sa očakáva, že zamestnanci budú dodržiavať dress code, budú nosiť rovnošatu, uniformu, alebo konkrétny druh pracovného oblečenia. Ak zamestnávateľ takéto oblečenie vyžaduje, mal by ho zabezpečiť, alebo na neho priamo prispievať. Pozrime sa na niektoré profesie, kde je pracovný odev od zamestnávateľa samozrejmosťou, ale často aj príjemným pracovným benefitom.

 

Čašník, čašníčka

Podľa oblečenia poznáte, čo môžete, alebo by ste mali od daného podniku očakávať a to sa týka kaviarní, aj reštaurácií. Ak prídete do pohostinstva, kde vás privíta barman v plášti za výčapom, nečakáte kaviár a beaujolais na striebornom podnose.  Bežným pracovným odevom sú nohavice prípadne sukne a košele, či blúzky. Ak je reštaurácia menej formálna, určite postačia aj tričká (s golierom aj bez) s logom podniku. Ak má prevádzka aj kuchyňu, určite je to aj rondon - tradičné oblečenie pre kuchára.

 

Stavbári

Firemné pracovné oblečenie si určite žiadajú mnohé profesie súvisiace so stavbárčinou. Či sú to bezpečnostné ochranné prvky ako prilba, okuliare, chrániče, reflexné vesty, tak aj kvalitné montérky, v lete tričká a v zime aj bundy a vetrovky.  

 

Na tému pracovného oblečenia sa v podcaste porozprával markeťák Vlado s obchodníčkou Milkou

 

Hotelový personál

Ak sa ubytujete v hoteli, tak sa potrebujete vedieť rýchlo zorientovať, kto je návštevník a kto personál. Nachádzate sa v neznámom prostredí, a preto vám možnosť rozoznať tieto dve skupiny vo vašom okolí príde vhod. Či sa jedná o chyžnú, recepčnú, šoféra, lokaja, čašníka, či čašníčku, treba vždy zvoliť vhodný a jednotný odev, ktorý bude na tej správnej úrovni reprezentovať hotel, či penzión. Všetko by to malo byť samozrejme obrandované, lebo nikto nechce, aby si návštevníka, ktorý má čierne tesiláky a bielu košeľu, zmýlili s čašníkom, ako v legendárnom filme Vrchní, prchni!.

 

Predajci

V supermarketoch, ale aj v menších predajniach je dobré dodržiavať jednotný vzhľad zamestnancov. Sám mám niekoľkoročnú skúsenosť ako vedúci predajne, kde nám majiteľom obchodu nebolo poskytované brandované oblečenie a považoval som to za nesprávne. Zákazníkom vždy chvíľu trvalo kým očami našli predavača a len veľmi nesmelo sa začali pýtať. Verte, že na premenu z návštevníka predajne na zákazníka, s ním potrebujete začať komunikovať a máte na to obmedzený časový úsek. Jednotné firemné tričká s logom obchodu odstraňujú časť bariéry, využite to.

 

Skladníci

Oblečenie skladníkov je namáhané, a preto je dobré, ak je z kvalitného materiálu. Očakávať od zamestnancov, že si takéto oblečenie zabezpečia sami je nezodpovedné. Vybavenie zamestnanca kvalitným, odolným a hlavne bezpečným odevom, by mala byť samozrejmosť pre každého zamestnávateľa. Firemným pracovným odevom sa tak isto zabezpečí, aby po sklade nebehali ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť. Firemné farby a logo by sa mali stať súčasťou pracovného odevu každého skladníka.

 

Kuriéri

Kuriéri nosia firemné rovnošaty. V tomto blogu ich spomínam ale hlavne kvôli jednému detailu. V lete nosia šiltovky a v zime čiapky. Všimnite si to niekedy, pretože práve to je krásny príklad praktického reklamného predmetu. Kuriérom zlepšuje pohodlie, chráni hlavu aj zrak, zvyšuje bezpečnosť. 

 

Robotníci

Rozrastá sa vaša výroba a najímate nových pracovníkov? Určite nezabudnite na správny pracovný odev. Samozrejme záleží od povahy vašej výroby, vy viete, aké predpisy musíte spĺňať. Ak spracovávate potraviny, asi budete potrebovať zástery, možno aj tie jednorázové. Či už potrebujete plášte, tričká, nohavice, ... všetko by ste mali mať obrandované a zabezpečiť vašim zamestnancom ľahký prístup k čistému a kvalitnému pracovnému odevu.

 

Firemné oblečenie v kancelárii?

Pod pracovné odevy môžeme s kľudným svedomím rátať aj firemné tričká s logom. Ak máte firmu s dvadsiatimi zamestnancami, tak ich poteší, ak od vás dostanú tričká. Niektorí ich budú nosiť po dome. Ak budú z kvalitného materiálu, tak v nich budú spávať a verte či nie, niektorí ich budú radi nosiť do práce. Mali sme jedného kolegu, ktorý na otázku, prečo nosí naše firemné tričká do práce, odpovedal, že sa takto dokáže ľahšie prepnúť do pracovného módu. Niečo na tom asi bude.

Autor článku:

Vladimir Kmec

Online marketing manažér

Každý týždeň pripravuje v spolupráci s obchodníkmi zaujímavý newsletter, nahráva podcasty, píše blogy a premýšľa nad tým, ako posunúť Sketch ešte ďalej v online svete. Má skúsenosti s PPC, grafikou, písaním, ale aj s hudbou.

Vytvoriť rýchly dopyt