Ako ušetriť a neprerobiť pri výbere reklamných predmetov

Zverejnený

Základom je správne si vybrať. Predtým ako začnete je potrebné sa zoznámiť nielen s ponukou reklamných a propagačných predmetov, ale vedieť správne odhadnúť vašu klientelu a finančné možnosti. Ušetríte nielen čas, ale v prvom rade aj peniaze. 

Ako ušetriť a neprerobiť

Správny výber reklamných predmetov

Správny výber reklamných a propagačných predmetov predmetov pre vašu firmu, kampaň alebo event vyžaduje nemalé skúsenosti v marketingu. Poznáte svoju cieľovú skupinu ako vlastnú dlaň? Podporuje váš výber váš marketingový plán a v konečnom dôsledku aj filozofiu celej firmy? Ak si neviete rady, usmerní vás reklamná agentúra alebo skúsený obchodník. Základom správneho výberu však je, ak vo svojej obchodnej stratégii dokážete charakterizovať nasledujúce body.

1. MYŠLIENKA

Buďte kreatívni! Dajte svojmu nápadu tvár! Zaujímavá myšlienka môže zmeniť váš pohľad na cenu reklamného predmetu. V tomto prípade neplatí, že čím viac investujete, tým viac darček od vašej firmy poteší. Namiesto peňazí, investujte do originality! Vtipná a nápaditá pozornosť má oveľa väčšiu hodnotu ako fádny a drahý predmet „z povinnosti“.

2. ÚČEL REKLAMNÉHO PREDMETU

Položte si otázku: „Prečo si vyberám práve tento reklamný predmet?“ V ponuke nájdete veľa propagačných vecí určených pre bežný život, pracovné i športové aktivity a mali by ste dbať na to, či vybraný reklamný predmet „zapadá“ do celkovej koncepcie filozofie a príležitosti. Napríklad pri oslave výročia vašej firmy bude vhodným darčekom vínová sada s logom firmy. Na druhej strane, väčšinu klientov si viete získať menším, praktickejším darčekom v podobe pera, hrnčeka alebo sladkej pozornosti.

3. PRE KOHO JE PREDMET URČENÝ?

V zásade platí, že reklamné a propagačné predmety sú použiteľné kedykoľvek, kdekoľvek a pre kohokoľvek. Ale malé detaily, ktoré pri výbere správneho darčeku dodržíte, môžu mať hodnotu zlata. Ak viete, že reklamné predmety poputujú do ženských rúk, nedávajte svoje logo vytlačiť na cigary alebo kompas. Myslite na to, aké predmety sa viac hodia pre konkrétnu osobu. V prípade, že chcete osloviť viac ľudí aj s nízkym rozpočtom, vyberte si predmety, ktoré budú vhodné pre viac osôb.

Cielenie reklamných predmetov

4. ROČNÉ OBDOBIE

Aby ste mali istotu, že vaše darčekové predmety budú aj používané, nezabúdajte myslieť na ročné obdobie, kedy darček dávate. Plážové tašky, poháre a osušky v letnom období alebo rukavice, šálky na horúcu čokoládu a čiapky, keď je zima. Zacieľte reklamné predmety na počasie a je isté, že nabudúce bude vášho klienta okrem dáždnika chrániť aj vaše logo.

5. ŽIVOTNOSŤ A VÝDRŽ

Stanovte si obdobie, pre ktoré chcete reklamné predmety využiť. Chcete jednorázový darček? Alebo preferujete predmety s dlhšou životnosťou? Reklamné a propagačné predmety určené na rozdávanie (cukríky, prívesky, náramky, dekoračné produkty) vydržia iba krátku dobu a ich účel je, čo sa času týka, obmedzený. Na druhej strane firmy s väčším počtom zamestnancov preferujú darčeky, ktoré sú používané denne a vydržia oveľa viac (firemné oblečenie, náradie alebo kancelárske potreby).

6. CENA PREDMETU

Finančný rozpočet určený na marketing a reklamné predmety je dôležitým faktorom pri výbere vhodných propagačných darčekov či už pre svojich zamestnancov alebo klientov. Zamyslite sa pri akej príležitosti chcete potlačené predmety použiť a komu ich darovať. Ak ide o veľkolepú udalosť, míľník vo vašej firme, dar pre významného kolegu alebo pre dôležitého obchodného partnera, oplatí sa investovať do drahšieho predmetu s dlhou životnosťou a nádychom luxusu. Na druhej strane, lacnejšie, menej trvácne a vtipné predmety sa hodia pri menších alebo pravidelných príležitostiach.

 

E-dokument NAKUPUJ S ROZUMOM - Sprievodca reklamnými predmetmi

Zaujímajú vás ďalšie detaily týkajúce sa potenciálu a sily reklamných predmetov? Pracujeme s nimi už viac ako 23 rokov, takže my o nich vieme :)
Zadajte vaše kontaktné údaje do formulára a my vám zadarmo pošleme náš e-dokument!

 edokument

Sprievodca reklamnými predmetmi

Autor článku:

Jaroslav Ichnacak

Obchodný manažér

Jaro je energický a veľmi pracovitý človek s veľkým srdcom. Svoj obchodnícky potenciál a dlhoročné skúsenosti z call centra využíva v našom tíme od roku 2017. Popri práci sa venuje herectvu a svoju schopnosť získať si ľudí oceňujú mnohí klienti. Vie sa dohovoriť anglicky a poľsky.