Ako môžete monetizovať svoju internetovú stránku?

Zverejnený

Každý z Vás si už určite pri tvorbe svojej webovej stránky položil otázku: „Ako na tom môžem zarobiť?“. Môžeme Vám povedať, že možností je hneď niekoľko a my si predstavíme tie najlepšie z nich!


Vysvetlenie monetizácie

Monetizácia je proces premeny stránky tak aby prinášala zisk. Slovo monetizácia sa používa v súvislosti s nadobudnutím práva na inkasovanie financií za akékoľvek hodnoty.

 

{rgx:save:0}

 

Typy reklamných systémov obsahujucích monetizáciu

 

Ak vlastníte blog, portál, alebo inú stránku, ktorá je zameraná na určité záľuby, témy a podobne, máme pre Vás niekoľko typov reklamných systémov, ktoré Vám pomôžu zarobiť. Základom úspechu je v prvom rade kvalitný obsah, ktorý priláka Vašich čitateľov a návštevníkov stránky. Bez návštevnosti bohužiaľ žiadne eurá nebudú. 

 

Google Adsense

Prvým a najznámejším reklamným systémom, ktorý sa používa na celom svete je Google Adsense. Tento systém Vám ponúka na výber veľké množstvo reklamných plôch, ktoré môžete vložiť na svoju webovú stránku. Kód môžete vložiť na ľubovolné miesto Vašej stránky. Google Adsense ponúka aj responzívne plochy, ktoré sa automaticky prispôsobia rozlíšeniu počítača, notebooku, mobilu alebo tabletu a tak návštevníkovi ponúknu rozmer reklamy podľa jeho zariadenia.

 

Google Adsense vypláca provízie za kliknutie na reklamnú plochu. Je to najčastejšie používaný systém, ktorý dokáže Vašim návštevníkom zobraziť reklamu podľa toho, kde sa pred príchodom na Vaše stránky nachádzali. Ak si pred tým návštevník prezeral gitary, tak mu Google automaticky zobrazí na Vašej stránke reklamy zamerané na hudobné nástroje, hudbu, alebo na internetový obchod na ktorom sa nachádzal. Tým pádom je tu väčšia šanca na to, že Váš návštevník na reklamu klikne a vy dostanete províziu. Google Adsense vypláca províziu každý mesiac, pokiaľ ste zarobili minimálne 70 eur.

 

Etarget

Ďalším výborným systémom je Etarget, ktorý nájdete v deviatich krajinách Strednej a Východnej Európy a to na Slovensku, v Českej Republike, Maďarsku, Rakúsku, Poľsku, Chorvátsku, Srbsku, Rumunsku a Bulharsku. Reklamy spoločnosti Etarget využilo už viac ako 55 tisíc klientov a reklamné kódy má nasadených vyše 6 tisíc internetových stránok.

 

Etarget je veľmi podobný ako Google Adsense. Do systému sa ľahko zaregistrujete a môžete vytvárať svoje reklamné plochy, ktoré si môžete umiestniť kamkoľvek na Vašu internetovú stránku. Etarget však má možnosť vložiť reklamu priamo do textu, vložiť reklamu pod video, alebo vložiť reklamu do vyskakovacieho okna, ktoré sa bude zobrazovať v spodnej časti Vašej stránky. Etarget je veľmi prehľadný a funkčný systém, ktorý sa určite oplatí umiestniť na Vaše internetové stránky.

 

Sitelement

Ako posledný Vám predstavíme systém Sitelement. Pokiaľ vlastníte internetový portál a Vaša návštevnosť je cez 1 tisíc prístupov denne, Sitelement je pre Vás ideálne riešenie. Najsilnejšou konkurenčnou výhodou tejto reklamnej siete je vývoj nových a efektívnejších neštandardných formátov reklamy, ktorá Vášho návštevníka určite prekvapí a zaujme. Reklamný systém Sitetelement neustále vyvíja nové technológie zamerané na exaktné cielenie a maximálizáciu efektivity reklamných kampaní.

 

 Pre maximálne využitie reklamných plôch na Vašej stránke odporúčame využiť služby všetkých spomínaných reklamných systémov. Dávajte si však pozor, aby ste to s reklamou na stránke neprehnali!

 

Autor článku:

Jaroslav Ichnacak

Obchodný riaditeľ

Jaro je energický a veľmi pracovitý človek s veľkým srdcom. Svoj obchodnícky potenciál a dlhoročné skúsenosti z call centra využíva v našom tíme od roku 2017. Popri práci sa venuje herectvu a svoju schopnosť získať si ľudí oceňujú mnohí klienti. Vie sa dohovoriť anglicky a poľsky.

Vytvoriť rýchly dopyt