Logo na tých správnych miestach znamená vyšší zisk!

Zverejnený

Logá sú v našom každodennom živote zastúpené oveľa viac, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Mestá majú svoje erby, štáty vlajky, športové kluby súperia medzi sebou pod "svojimi" farbami a firmy povýšili svoje logá na jeden zo svojich základných komunikačných prostriedkov.

Takto vyzeral deň nášho kolegu od rána ako sa zobudil, až po príchod do auta. Krátky časový úsek jednej hodiny, počas ktorej videl 8 log rôznych výrobcov.

 

Ako monetizovať svoje logo?

Samotné logo vám úspech v podnikaní nezaručí, aj keby to bolo to najkrajšie logo na svete. Dôležité je, ako logo použijete. Darmo budete na Slovensku rozdávať nálepky na kufor auta, ak máte second hand v San José v malebnej Costa Rice. Áno, šípite správne, dôležité je poznať si svoju cieľovú skupinu a vedieť na ňu zacieliť.

Ak plánujete reklamný predmet, premyslite si najprv, aký účel by mal plniť a potom, kto je vaša cieľová skupina. Predávate auta a chcete darovať niečo originálne, čo vám prinesie zákazníkov? Dajte klientom usb prívesok v tvare kľúčov od auta a uvedte naň text, napr. "Každý kto príde k nám do Autobazáru XY s touto kľúčenkou získava 5% zľavu na svoje nové auto". Veľa klientov robí chybu, keď si dá potlačiť len logo, ale už žiadne kontaktné údaje, alebo výzvu na akciu.

 

Obdarujte obchodného partnera a získajte zákazníkov

Krásnym príkladom toho, ako správne zacieliť na svojich zákazníkov sú firmy, ktoré vyrábajú nanuky a zmrzliny. Keď prídete na kúpalisko, tak bufet v ktorom predávajú mrazené dobroty nájdete veľmi ľahko. V skutočnosti, ak by neboli výrazne označené logami, ktoré už máme hlboko vryté v našich mysliach, možno by ste na zmrzlinu ani nedostali chuť. Práve preto výrobcovia darujú, alebo prenajmú bufetom a reštauráciám, ktoré sú ich obchodnými partnermi, brandované slnečníky, mrazničky a iné pútače. Vedia, že  vďaka tomu bude ich predaj niekoľkonásobne vyšší.

 

Case study:

Ako funguje srdiečko v produktoch Unilever? (The same but different: how Unilever’s branding lives from the heart)

 

 

Využite, alebo vytvorte mikromoment

Najprv sa zamyslite, kde sa nachádzajú vaši potencionálni zákazníci. Ak predávate automobilové súčiastky, tak budete chcieť, aby sa vaše logo stalo súčasťou životov automobilových nadšencov, takže zamierite na automobilové súťaže. Ak vyrábate/predávate kozmetiku, budete chcieť byť v kaderníctvach, vo wellnesoch, či salónoch krásy. Práve tam je totiž vaša cieľová skupina.

Ak je vaša cieľová skupina príliš rozdrobená, vytvorte mikromoment. Vytvorte akciu, kde bude hrať vaša značka prím. Je pre vašu značku dôležitá ekológia - angažujte sa v enviromentálnych aktivitách. Fandíte športu - sponzorujte športový tím. Súvisí váš brand s kultúrou - nezabudnite na festivaly.

Nezabúdajte, že nemusíte mať práve billboard na hlavnom námestí. Ak ste lokálna značka, sústreďte sa na potreby svojho okolia. Aj praktickými reklamnými predmetmi s vašim logom, viete zabezpečiť dlhodobú priazeň k vašej značke.

 

Case study: 

Kde používa svoje logo Continental? (A FULLY INTEGRATED CAMPAIGN, FIRING ON ALL CYLINDERS)

 

 

Vytvorte lovebrand

Vaše logo na vašich produktoch je NAOZAJ veľmi dôležité. Váš výrobok musí byť ľahko a jednoznačne rozoznateľný. Rozoznať vás ľudia musia hlavne v regáloch obchodov, ale ak sa vám podarí vytvoriť lovebrand, tak samozrejme aj na uliciach. Ak by logo nefungovalo, tak by si logá na svoje autá nedávali automobilky, módne značky by ich nedávali na obdiv a aj tie tehly na stavbu domov by nechodili zabalené v brandovaných obaloch. 

 

Vaše logo by malo byť všade tam, kde sú vaši súčasní aj potencionálni zákazníci. Vhodne zvolené reklamné predmety dostanú vašu značku na tie správne miesta. Opýtajte sa sami seba, kde sa koncentrujú vaši zákazníci a obchodní partneri? Ako im môžem zlepšiť život, spríjemniť chvíle, darovať niečo praktické? Vždy pri tom myslite na svoju vlastnú značku a vaši zákazníci na ňu budú myslieť tiež.

Autor článku:

Vladimir Kmec

Online marketing manažér

Každý týždeň pripravuje v spolupráci s obchodníkmi zaujímavý newsletter, nahráva podcasty, píše blogy a premýšľa nad tým, ako posunúť Sketch ešte ďalej v online svete. Má skúsenosti s PPC, grafikou, písaním, ale aj s hudbou.

Vytvoriť rýchly dopyt