Ako neprísť o zákazníka?

Zverejnený

Veľmi dobre viete, koľko úsilia vás stojí získať si zákazníka. Cesta od jeho rozhodnutia kúpiť si produkt, až po rozhodnutie, že si ten produkt, alebo službu kúpi práve od vás je dlhá a tŕnistá. Možno ste museli ponúknuť zľavu, bombardovať emailami, investovali ste nemalé finančné prostriedky na tvorbu webu, niečo investovali do reklamy. Len vy sami viete, koľko je za každým jedným nákupom práce a len málokto to vie oceniť. Keď ste už teda takto ťažko získali zákazníka, určite o neho nechcete prísť a je čas zaradiť darček do vašich marketingových plánov.

 

Ako neprísť o zákazníka?

V prvom rade musíte ponúkať produkt a služby, ktoré si bude zákazník vyžadovať znovu. Tzn. primárne sa teraz nejdeme orientovať na kúpu žalúzií, kde spravíte nákup a najbližších niekoľko rokov už opakovaný nákup nespravíte. Tu existuje snáď len jedna výnimka a to kvalitný výrobok a servis, ktorý zabezpečí následné dobré odporúčania, ale to je téma na iný blog.

Ak už máte produkt, ktorý je dobrý, v zmysle "je to to, čo zákazník požaduje", je absolútne nevyhnutné poskytnúť adekvátny servis. Do toho sa zahŕňa komunikácia (telefonická, emailová, live chat, osobná), dodržanie podmienok, bezproblémové dodanie tovaru a (na to sa často zabúda) férové podmienky reklamácie. Ak splníte všetky tieto podmienky, zákazník bude s vašimi službami spokojný. Bude to ale stačiť na to, aby vám dal aj dobré hodnotenie na stránke webového porovnávača? Asi len málokedy. Prečo? Splnili ste len to, čo sa od vás očakáva. Takýto zákazník necíti lojalitu a jeho ďalší nákup už môže smerovať inam a to je predsa škoda. Pre vás :)

 

Nestraťte zákazníka, zaviažte si ho

Okolo darovania je celá psychológia. Napr. ak človek daruje, tak má zo seba dobrý pocit, našou snahou v marketingu ale je, aby mal dobrý pocit aj obdarovaný. Treba si naliať čistého vína, zákazníkov, alebo dobrých obchodných partnerov neodmeňujeme len tak, z čistého srdca. Samozrejme máme eminentný záujem o to, aby zákazník u nás nakúpil znovu a my sa mu chceme darom pripomenúť, zaviazať si ho, ponúknuť mu niečo, čo nás odlíši od konkurencie. Môžete si vymyslieť sofistikovaný spôsob obdarovania, aký máme aj my, keď pribaľujeme darčeky k objednávkam podľa výšky objednávky a navyše si náš zákazník môže vybrať z niekoľkých darčekov. Nemusíte to ale komplikovať, často stačí drobnosť a vy sa nezmazateľne zapíšete do srdca svojho zákazníka.

 

Čím obdarovať zákazníka?

Darujte niečo, čo sa nedá kúpiť. Nemusí to byť nič drahé, niekedy sa rozprávame aj o centových položkách za darček! Predávate víno? K objednávke debničky vína pribaľte zátku s vašim logom. Máte kaderníctvo? Rozdajte svojim zákazníčkam štýlové kozmetické zrkadielka, ktorými sa pochvália svojim kamarátkam. Máte autoservis? Nástenný kalendár s peknými autami, s vašim logom a kontaktými informáciami je super nápad. Opakujeme to stále aj našim klientom, aby si reklamný predmet, darček splnil svoju marketingovú úlohu, mal by byť užitočný, kvalitný a zapamätateľný. Ak si neviete dať rady, nič vám nenapadá, určite sa ozvite našim obchodníkom, ktorí majú bohaté skúsenosti a vedia vám s výberom vhodného darčekového predmetu pomôcť.

   

Darčekový predmet je investícia

Darčekový, resp. reklamný predmet nie je strata, ale je to vhodná investícia do vzťahu s vašim zákazníkom. Za cenu, ktorá je často krát nižšia ako cena za klik vo vyhľadávači, si budujete jedinečný a osobný vzťah s vašim zákazníkom. 

Autor článku:

Vladimir Kmec

Online marketing manažér

Každý týždeň pripravuje v spolupráci s obchodníkmi zaujímavý newsletter, nahráva podcasty, píše blogy a premýšľa nad tým, ako posunúť Sketch ešte ďalej v online svete. Má skúsenosti s PPC, grafikou, písaním, ale aj s hudbou.

Vytvoriť rýchly dopyt