UV digitálna potlač textilu

Zverejnený

Digitálnu potlač (zaužívaná skratka DTG - direct to garment) vykonáva špeciálna tlačiareň, ktorá tlačí priamo na textil, bez použitia filmov, transferóvých fólií a podobne.  Pri tlači sa na textil nastrieka špeciálny fixačný podklad. Sušením sa zapustí do vlákien látky. Na farebný a čierny textil je potrebné naniesť podkladovú bielu farbu, pre docielenie vyššej sýtosti farieb. Tým sa stáva potlač čiastočne zapustenou do látky a je citeľná na povrchu. Tento typ tlače sa odporúča zväčša na textil zo 100% bavlny, je možné potlačiť aj textílie s obsahom polyesteru ale to môže spôsobiť farbné rozdiely, navyše umelé vlákna nezabezpečia dlhodobú stálosť farieb. Digitálna tlač sa využíva pri tlači plnofarebných motívov, farebných prechodov, touto technológiou dokážeme na textil potlačiť aj fotografiu. Aby Vám grafika tlačená touto technológiou vydržala čo najdlhšie odporúčame ju prať na  30 ° a vždy otočený na ruby.  Priamu digitálnu potlač možno použiť len pre textilné povrchy s hladkou štruktúrou. Neodporúča sa používať ju pri textilných materiáloch s vystúpenou štruktúrou.

Na potlač textilu používame tlačiareň nemeckej výoby Mimaki, textil je po potlačení okamžite suchý. 

UJF-3042HG

Výhody

  • Design nemusí byť v krivkách/vektoroch, možnosť potlačiť aj jpg. obrázok, fotografiu, farebné prechody.
  • Možnosť tlačiť až v rozlíšení 1200 dpi.
  • Odolnosť ako pri potlači sieťotlačou.
  • Tlač je možná na biely, farebný aj čierny textil.
  • Cena potlače nezávisý od počtu farieb ale od veľkosti potlačovanej plochy.

Nevýhody

  • Cena tlače sa odvíja od veľkosti a farebnosti motívu a textilu a počtu kusov, preto je na dopyt.
  • Farebnosť nedosahuje úplnú zhodu s pantone farbami, nemožnosť tlačiť konkrétne Panthone farby.
  • Sýtosť farieb nedosahuje takej úrovne ako pri sieťotlači.
  • Priestor medzi tlačovou hlavou a potlačovaným textilom je limitovaný 1,5 - 7 mm.

Naše ukážky textilu potlačených UV digitálnou tlačou.

Na videu je vidieť proces potláčania priamou potlačou. 

Autor článku:

Jaroslav Ichnacak

Obchodný riaditeľ

Jaro je energický a veľmi pracovitý človek s veľkým srdcom. Svoj obchodnícky potenciál a dlhoročné skúsenosti z call centra využíva v našom tíme od roku 2017. Popri práci sa venuje herectvu a svoju schopnosť získať si ľudí oceňujú mnohí klienti. Vie sa dohovoriť anglicky a poľsky.